Biudžetinė įstaiga, kodas juridinių asmenų registre 290532510, Lieporių g. 2, LT-78244 Šiauliai Tel./faks. (8 41) 552748, 8 695 07264, el. p. sauletekis@sauletekis.lt
Stažuotė Vokietijos Hofo mieste – puiki proga patobulėti, sužinoti ir susipažinti

Data: 2014-03-14

     Šių metų vasario 17-21 dienomis Ugdymo plėtotės centras, įgyvendindamas projektą „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)“, organizavo stažuotę Vokietijos Hofo mieste, kurioje dalyvavo dešimt mokytojų, atstovaujančių įvairių Lietuvos mokytojų asociacijoms. Stažuotės tikslas – susipažinti su vienos iš Vokietijos žemių – Bavarijos -  švietimo sistema, Vokietijos mokytojų asociacijų veikla, jų misija, kvalifikacijos tobulinimo sistema ir ypatumais.

     Pirmąją vizito dieną buvome šiltai sutikti Hofo miesto mero, kuris pasveikino atvykus, pavaišino tradiciniais šio krašto patiekalais bei trumpai papasakojo miesto istoriją, pristatė miesto gyventojų  (jų Hofe gyvena 47000) tautinę sudėtį, pasidžiaugė Hofo miesto partnerystėmis su įvairių šalių institucijomis.

     Stažuotės metu lankėmės net penkiose įvairių tipų ir pakopų Hofo miesto mokyklose: Schiller gimnazijoje, Sophien pradinėje mokykloje, Munster vidurinėje mokykloje, profesinėje socialinių ir specialiųjų pedagogų rengimo akademijoje, Jaunimo kūrybinėse dirbtuvėse bei Jaunimo centre Q,  kur mums mokyklų direktoriai, vadovai, mokytojai, dėstytojai pristatinėjo ugdymo įstaigas, supažindino su mokymo/mokymosi sąlygomis, mokinių motyvacijos skatinimo sistema, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo sistema, vykdomais projektais.

     Švietimo sistema. Švietimo sistema Bavarijoje – labai sudėtinga. Įdomu ir tuo pačiu keista, kad jau būdamas pradinės mokyklos ketvirtoku vaikas patiria didžiulį spaudimą ir stresą dėl savo ateities. Vaiko pasiekimai (ypač vokiečių k. ir matematikos įvertinimai) lemia, kur jis toliau mokysis – gimnazijoje, realinėje mokykloje ar vidurinėje mokykloje. Mokinių žinių vertinimo sistema – nuo 1 (geriausias įvertinimas) iki 6 (blogiausias įvertinimas) balų. Šie įvertinimai yra labai svarbūs baigus pradinę ar vidurinę mokyklą. Pagal balus mokiniai griežtai paskirstomi ir tęsia mokslus aukštesnės pakopos mokyklose.

     Labai didelis dėmesys Bavarijoje skiriamas įvairių skirtingų poreikių mokinių ugdymui (taip vadinamos inkliuzinės mokyklos). Kadangi Hofo mieste daug emigrantų, kyla daug socialinių problemų, todėl visais įmanomais būdais stengiamasi vaikus integruoti, teikti jiems visokeriopą specialiąją, socialinę ir psichologinę pagalbą. Tokie darbo metodai davė gerų rezultatų. Pradinėje Sophien mokykloje, kuri yra stoties rajone ir 70% visų besimokančiųjų mokinių – imigrantai, ir net 30% mokinių turi specialiųjų mokymosi poreikių, situacija pries dešimt metų buvo visiškai prasta. Mokinių elgesio problemos ir įvairūs sutrikimai neleido pasiekti gerų rezultatų, mokinių socialiniai įgūdžiai buvo visiškai neišlavinti. Tačiau pradėjus įgyvendinti inkliuzinės mokyklos modelį ir mokyti visokių poreikų mokinius vienoje klasėje, sumažinus mokinių skaičių klasėje iki 18-19, pailginus pietų pertrauką, pradėjus įtraukti mokinius į aktyvią sportinę veiklą, vaidybinius žaidimus ir taikant nuolatinę motyvacijos skatinimo sistemą, blogo elgesio pamokų ir pertraukų metu atvejų gerokai sumažėjo. Mokyklos direktorius – tikras savo darbo entuziastas, puikiai išmanantis darbo specifiką, žinantis kiekvienos mokymo priemonės panaudojimo tikslus, gebantis pademonstruoti mokinių elgesio stebėsenos metodiką. Ponas Henrik Shodel yra ir regioninės mokytojų asociacijos pirmininkas. Jis, darydamas atitinkamus sprendimus, susijusius su mokinių mokymu, metodikomis, remiasi išsamiais mokslininkų tyrimais. Todėl pirmosios trys arba keturios pamokos vyksta integruojant įvairių poreikių mokinius, jie mokosi kartu su visa klase, o po to mokiniai suskirstomi į grupes pagal poreikius ir dirba atskirai. Su gabiaisiais mokiniais dirba iš gimnazijos ateinantis mokytojas, o tiems, kam reikalingas ypatingas dėmesys ir psichologinė pagalba padeda socialinis pedagogas. Esminis mokyklos tikslas – visų pirma vaiką išugdyti kaip asmenybę, tobulinti jo socialines kompetencijas, o tik po to mokyti. Taip pasiekiams geriausias rezultatas. Taikant naujus mokymo metodus labai pagerėjo santykiai tarp mokinių ir mokytojų, nes mokytojas – ne tik tas, kuris moko, bet ir partneris, pagalbininkas. Hofo mokyklose (ypač tose, kur mokosi specialiųjų mokymosi poreikių turintys mokiniai) labai išplėtotas bendradarbiavimas su mokinių tėvais, jiems teikiamos specialistų konsultacijos, tariamasi dėl vaiko mokymosi rezultatų gerinimo.

     Mokytojų rengimas Bavarijoje. Norint tapti mokytoju (valstybės tarnautoju) jaunas žmogus 4 metus studijuoja universitete ir dar porą – atlieka praktiką. Atliekantys praktiką jaunieji mokytojai vadinamai referendarais. Pirmąjį pusmetį referendaras stebi pamokas arba veda jas su prižiūrinčiu mokytoju. Po pusmečio referendarai jau siunčiami į bet kurią mokyklą tobulintis. Patys savarankiškai referendarai gali vesti pamokas tik po vienerių metų. Praktikos laikotarpiu referendarai turi pagalbininkus – mentorius, kurie atlieka patarėjo ir padėjėjo vaidmenį. Tai aukštesnės kvalifikacijos mokytojai. Tik baigęs praktiką jaunasis mokytojas priimamas bandomajam 2-3 metų laikotarpiui, pasibaigus šiam laikotarpiui mokytojas gauna nuolatinio tarnautojo statusą. Valstybės tarnautojai Bavarijoje streikuoti negali. Mokytojai Bavarijoje dirba pagal etatinio darbo apmokėjimo modelį. Mažiausias krūvis – 23 savaitinės pamokos, tačiau egzistuoja mokyklų, kuriose mokytojų krūvis siekia 28 pamokas. Dauguma Vokietijos mokytojų turi dvi specialybes (dėsto du mokomuosius dalykus). Išimtis – dailės ir muzikos mokytojai, turintys tik vieną specialybę. Mokyklų direktorių krūvis – labai didelis. Jie dirba administracinį darbą ir dar veda nuo 14 iki 22 pamokų per savaitę (priklausomai nuo mokyklos dydžio ir direktoriaus amžiaus darbo krūvis gali kisti).

     Kvalifikacijos tobulinimas. Bavarijoje įkurta Dilingeno akademija, kurios specializacija – mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kursų rengimas. Mokytojams Bavarijoje privaloma tobulinti kvalifikaciją 25 val. per 3 metus.  Mokytojai gali kursus rinktis pagal poreikį ir nuspręsti – ar vykti į akademiją, ar lankyti trumpalaikius kursus, kuriuos regione organizuoja Vokietijos mokytojų asociacija. Mokyklose egzistuoja darbo grupės, kurios dirbdamos ir diskutuodamos iškelia opiausią mokyklos problemą, numato sritį, kurioje reikėtų tobulintis mokyklos mokytojams, norint siekti bendrų mokyklos tikslų. Tuomet pedagogas kreipiasi į direktorių ir, gavęs leidimą, dalyvauja kursuose. Kiekvienais metais sudaromas kvalifikacijos tobulinimo planas. Kvalifikacijos tobulinimo kursus apmokas valstybė. Į pensiją mokytojai (ir vyrai, ir moterys) išeina sulaukę 65 metų.

     Mokytojų asociacijų veikla. Lankydamiesi mokyklose susipažinome ne tik su švietimo sistema, kvalifikacijos tobulinimo sąlygomis, bet turėjome progos išklausyti išsamų pranešimą apie Vokietijos mokytojų asociacijas, jų struktūrą, veiklą, patirtį, asociacijų vaidmenį švietimo sistemoje ir bendradarbiavimą su kitomis institucijomis. Vokietijoje veikia nemažai asociacijų – pradinių klasių mokytojų, mokytojų filologų, realinių mokyklų mokytojų, informatikos mokytojų draugija ir kt., kurios labai konkuruoja tarpusavyje. Regioninės (Bavarijos) mokytojų asociacijos pirmininkas Henrik Shodel pristatė šios asociacijos valdymo struktūrą, veiklas. Tai yra nepartinė, nekonfesinė ir nesusijusi su mokyklų rūšimis ar ugdymo pakopomis pedagogų asociacija, vienijanti apie 55000 narių. Asociacija veikia nuo 1861 m. ir vadovaujasi principu, kad mokyklos turi veikti pedagoginiais principais, o dirbantiems pedagogams turi būti sudaromos geriausios darbo sąlygos. Visoje Bavarijoje asociacija turi apie 25 konsultantus, padedančius nariams mokytojams, auklėtojams, docentams ir pedagogikos studentams iškilus metodiniams, teisiniams ir kt. klausimams. Be to, asociacija rengia aukštos kokybės seminarus ir kvalifikacijos tobulinimo kursus, administruoja Pedagogikos profesijų darbuotojų sveikatos institutą. Šis institutas skirtas mokytojų sveikatai gerinti ir konsultuoti juos ligos ar streso atveju. Asociacijai priklausantys pedagogai moka 300 eurų nario mokestį, kurį asociacija panaudoja moksliniams tyrimams, konsultantų atlyginimams ir kt. Asociacija didžiuojasi savo pasiekimais - savaitinių pamokų skaičiaus sumažinimą (nuo 30 iki 28), mokinių skaičiaus klasėse sumažinimą (dabar yra 22 mokiniai)  ir „Kalėdinių pinigų“ arba „tryliktojo“ atlginimo mokėjimą Bavarijos žemės mokytojams.

     Stažuotėje dalyvavę mokytojai patobulino tarpkultūrinę, kalbinę, organizacijos tobulinimo bei pokyčių valdymo, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. Buvo labai naudinga ir įdomu susipažinti su Bavarijos švietimo sistema, aplankyti įvairių tipų mokyklas, stebėti pamokas, pabendrauti su kolegomis, sužinoti, kaip mokytojų asociacijos atstovauja savo narių interesams, kaip padeda pedagogams ir konsultuoja juos. Dalyvavimas stažuotėje leis pritaikyti idėjas apie asociacijų veiklą, jų statusą ir mokytojų atstovavimo galimybes savo gimnazijos bei asociacijos, kuriai priklausau, darbe. Džiaugiuosi suteikta proga dalyvauti stažuotėje, nes ne tik patobulinau kompetencijas, bet ir praplėčiau akiratį, susipažinau su iniciatyviais ir energingais Lietuvos mokytojais, turėjau progos pasidalinti gerąja patirtimi. Juk mokytojo darbas tuo ir ypatingas – kuo daugiau dvasiškai ir emociškai praturtėji pats, tuo labiau  praturtini ir savo mokinius. 

 

Kristina Urbonienė

Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos anglų k. mokytoja

Lietuvos anglų k. mokytojų asociacijos Valdybos narė

 

Nuotrauka – Roberto Šalnos

Stažuotė Vokietijos Hofo mieste – puiki proga patobulėti, sužinoti ir susipažinti

 

 

Šių metų vasario 17-21 dienomis Ugdymo plėtotės centras, įgyvendindamas projektą „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)“, organizavo stažuotę Vokietijos Hofo mieste, kurioje dalyvavo dešimt mokytojų, atstovaujančių įvairių Lietuvos mokytojų asociacijoms. Stažuotės tikslas – susipažinti su vienos iš Vokietijos žemių – Bavarijos -  švietimo sistema, Vokietijos mokytojų asociacijų veikla, jų misija, kvalifikacijos tobulinimo sistema ir ypatumais.

Pirmąją vizito dieną buvome šiltai sutikti Hofo miesto mero, kuris pasveikino atvykus, pavaišino tradiciniais šio krašto patiekalais bei trumpai papasakojo miesto istoriją, pristatė miesto gyventojų  (jų Hofe gyvena 47000) tautinę sudėtį, pasidžiaugė Hofo miesto partnerystėmis su įvairių šalių institucijomis.

Stažuotės metu lankėmės net penkiose įvairių tipų ir pakopų Hofo miesto mokyklose: Schiller gimnazijoje, Sophien pradinėje mokykloje, Munster vidurinėje mokykloje, profesinėje socialinių ir specialiųjų pedagogų rengimo akademijoje, Jaunimo kūrybinėse dirbtuvėse bei Jaunimo centre Q,  kur mums mokyklų direktoriai, vadovai, mokytojai, dėstytojai pristatinėjo ugdymo įstaigas, supažindino su mokymo/mokymosi sąlygomis, mokinių motyvacijos skatinimo sistema, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo sistema, vykdomais projektais.

Švietimo sistema. Švietimo sistema Bavarijoje – labai sudėtinga. Įdomu ir tuo pačiu keista, kad jau būdamas pradinės mokyklos ketvirtoku vaikas patiria didžiulį spaudimą ir stresą dėl savo ateities. Vaiko pasiekimai (ypač vokiečių k. ir matematikos įvertinimai) lemia, kur jis toliau mokysis – gimnazijoje, realinėje mokykloje ar vidurinėje mokykloje. Mokinių žinių vertinimo sistema – nuo 1 (geriausias įvertinimas) iki 6 (blogiausias įvertinimas) balų. Šie įvertinimai yra labai svarbūs baigus pradinę ar vidurinę mokyklą. Pagal balus mokiniai griežtai paskirstomi ir tęsia mokslus aukštesnės pakopos mokyklose.  

Labai didelis dėmesys Bavarijoje skiriamas įvairių skirtingų poreikių mokinių ugdymui (taip vadinamos inkliuzinės mokyklos). Kadangi Hofo mieste daug emigrantų, kyla daug socialinių problemų, todėl visais įmanomais būdais stengiamasi vaikus integruoti, teikti jiems visokeriopą specialiąją, socialinę ir psichologinę pagalbą. Tokie darbo metodai davė gerų rezultatų. Pradinėje Sophien mokykloje, kuri yra stoties rajone ir 70% visų besimokančiųjų mokinių – imigrantai, ir net 30% mokinių turi specialiųjų mokymosi poreikių, situacija pries dešimt metų buvo visiškai prasta. Mokinių elgesio problemos ir įvairūs sutrikimai neleido pasiekti gerų rezultatų, mokinių socialiniai įgūdžiai buvo visiškai neišlavinti. Tačiau pradėjus įgyvendinti inkliuzinės mokyklos modelį ir mokyti visokių poreikų mokinius vienoje klasėje, sumažinus mokinių skaičių klasėje iki 18-19, pailginus pietų pertrauką, pradėjus įtraukti mokinius į aktyvią sportinę veiklą, vaidybinius žaidimus ir taikant nuolatinę motyvacijos skatinimo sistemą, blogo elgesio pamokų ir pertraukų metu atvejų gerokai sumažėjo. Mokyklos direktorius – tikras savo darbo entuziastas, puikiai išmanantis darbo specifiką, žinantis kiekvienos mokymo priemonės panaudojimo tikslus, gebantis pademonstruoti mokinių elgesio stebėsenos metodiką. Ponas Henrik Shodel yra ir regioninės mokytojų asociacijos pirmininkas. Jis, darydamas atitinkamus sprendimus, susijusius su mokinių mokymu, metodikomis, remiasi išsamiais mokslininkų tyrimais. Todėl pirmosios trys arba keturios pamokos vyksta integruojant įvairių poreikių mokinius, jie mokosi kartu su visa klase, o po to mokiniai suskirstomi į grupes pagal poreikius ir dirba atskirai. Su gabiaisiais mokiniais dirba iš gimnazijos ateinantis mokytojas, o tiems, kam reikalingas ypatingas dėmesys ir psichologinė pagalba padeda socialinis pedagogas. Esminis mokyklos tikslas – visų pirma vaiką išugdyti kaip asmenybę, tobulinti jo socialines kompetencijas, o tik po to mokyti. Taip pasiekiams geriausias rezultatas. Taikant naujus mokymo metodus labai pagerėjo santykiai tarp mokinių ir mokytojų, nes mokytojas – ne tik tas, kuris moko, bet ir partneris, pagalbininkas. Hofo mokyklose (ypač tose, kur mokosi specialiųjų mokymosi poreikių turintys mokiniai) labai išplėtotas bendradarbiavimas su mokinių tėvais, jiems teikiamos specialistų konsultacijos, tariamasi dėl vaiko mokymosi rezultatų gerinimo.

Mokytojų rengimas Bavarijoje. Norint tapti mokytoju (valstybės tarnautoju) jaunas žmogus 4 metus studijuoja universitete ir dar porą – atlieka praktiką. Atliekantys praktiką jaunieji mokytojai vadinamai referendarais. Pirmąjį pusmetį referendaras stebi pamokas arba veda jas su prižiūrinčiu mokytoju. Po pusmečio referendarai jau siunčiami į bet kurią mokyklą tobulintis. Patys savarankiškai referendarai gali vesti pamokas tik po vienerių metų. Praktikos laikotarpiu referendarai turi pagalbininkus – mentorius, kurie atlieka patarėjo ir padėjėjo vaidmenį. Tai aukštesnės kvalifikacijos mokytojai. Tik baigęs praktiką jaunasis mokytojas priimamas bandomajam 2-3 metų laikotarpiui, pasibaigus šiam laikotarpiui mokytojas gauna nuolatinio tarnautojo statusą. Valstybės tarnautojai Bavarijoje streikuoti negali. Mokytojai Bavarijoje dirba pagal etatinio darbo apmokėjimo modelį. Mažiausias krūvis – 23 savaitinės pamokos, tačiau egzistuoja mokyklų, kuriose mokytojų krūvis siekia 28 pamokas. Dauguma Vokietijos mokytojų turi dvi specialybes (dėsto du mokomuosius dalykus). Išimtis – dailės ir muzikos mokytojai, turintys tik vieną specialybę. Mokyklų direktorių krūvis – labai didelis. Jie dirba administracinį darbą ir dar veda nuo 14 iki 22 pamokų per savaitę (priklausomai nuo mokyklos dydžio ir direktoriaus amžiaus darbo krūvis gali kisti).

Kvalifikacijos tobulinimas. Bavarijoje įkurta Dilingeno akademija, kurios specializacija – mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kursų rengimas. Mokytojams Bavarijoje privaloma tobulinti kvalifikaciją 25 val. per 3 metus.  Mokytojai gali kursus rinktis pagal poreikį ir nuspręsti – ar vykti į akademiją, ar lankyti trumpalaikius kursus, kuriuos regione organizuoja Vokietijos mokytojų asociacija. Mokyklose egzistuoja darbo grupės, kurios dirbdamos ir diskutuodamos iškelia opiausią mokyklos problemą, numato sritį, kurioje reikėtų tobulintis mokyklos mokytojams, norint siekti bendrų mokyklos tikslų. Tuomet pedagogas kreipiasi į direktorių ir, gavęs leidimą, dalyvauja kursuose. Kiekvienais metais sudaromas kvalifikacijos tobulinimo planas. Kvalifikacijos tobulinimo kursus apmokas valstybė. Į pensiją mokytojai (ir vyrai, ir moterys) išeina sulaukę 65 metų.

Mokytojų asociacijų veikla. Lankydamiesi mokyklose susipažinome ne tik su švietimo sistema, kvalifikacijos tobulinimo sąlygomis, bet turėjome progos išklausyti išsamų pranešimą apie Vokietijos mokytojų asociacijas, jų struktūrą, veiklą, patirtį, asociacijų vaidmenį švietimo sistemoje ir bendradarbiavimą su kitomis institucijomis. Vokietijoje veikia nemažai asociacijų – pradinių klasių mokytojų, mokytojų filologų, realinių mokyklų mokytojų, informatikos mokytojų draugija ir kt., kurios labai konkuruoja tarpusavyje. Regioninės (Bavarijos) mokytojų asociacijos pirmininkas Henrik Shodel pristatė šios asociacijos valdymo struktūrą, veiklas. Tai yra nepartinė, nekonfesinė ir nesusijusi su mokyklų rūšimis ar ugdymo pakopomis pedagogų asociacija, vienijanti apie 55000 narių. Asociacija veikia nuo 1861 m. ir vadovaujasi principu, kad mokyklos turi veikti pedagoginiais principais, o dirbantiems pedagogams turi būti sudaromos geriausios darbo sąlygos. Visoje Bavarijoje asociacija turi apie 25 konsultantus, padedančius nariams mokytojams, auklėtojams, docentams ir pedagogikos studentams iškilus metodiniams, teisiniams ir kt. klausimams. Be to, asociacija rengia aukštos kokybės seminarus ir kvalifikacijos tobulinimo kursus, administruoja Pedagogikos profesijų darbuotojų sveikatos institutą. Šis institutas skirtas mokytojų sveikatai gerinti ir konsultuoti juos ligos ar streso atveju. Asociacijai priklausantys pedagogai moka 300 eurų nario mokestį, kurį asociacija panaudoja moksliniams tyrimams, konsultantų atlyginimams ir kt. Asociacija didžiuojasi savo pasiekimais - savaitinių pamokų skaičiaus sumažinimą (nuo 30 iki 28), mokinių skaičiaus klasėse sumažinimą (dabar yra 22 mokiniai)  ir „Kalėdinių pinigų“ arba „tryliktojo“ atlginimo mokėjimą Bavarijos žemės mokytojams.

Stažuotėje dalyvavę mokytojai patobulino tarpkultūrinę, kalbinę, organizacijos tobulinimo bei pokyčių valdymo, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. Buvo labai naudinga ir įdomu susipažinti su Bavarijos švietimo sistema, aplankyti įvairių tipų mokyklas, stebėti pamokas, pabendrauti su kolegomis, sužinoti, kaip mokytojų asociacijos atstovauja savo narių interesams, kaip padeda pedagogams ir konsultuoja juos. Dalyvavimas stažuotėje leis pritaikyti idėjas apie asociacijų veiklą, jų statusą ir mokytojų atstovavimo galimybes savo gimnazijos bei asociacijos, kuriai priklausau, darbe. Džiaugiuosi suteikta proga dalyvauti stažuotėje, nes ne tik patobulinau kompetencijas, bet ir praplėčiau akiratį, susipažinau su iniciatyviais ir energingais Lietuvos mokytojais, turėjau progos pasidalinti gerąja patirtimi. Juk mokytojo darbas tuo ir ypatingas – kuo daugiau dvasiškai ir emociškai praturtėji pats, tuo labiau  praturtini ir savo mokinius. 

 

 

 

Kristina Urbonienė,

Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos anglų k. mokytoja,

Lietuvos anglų k. mokytojų asociacijos Valdybos narė

 

Nuotrauka – Roberto Šalnos

Stažuotė Vokietijos Hofo mieste – puiki proga patobulėti, sužinoti ir susipažinti

 

 

Šių metų vasario 17-21 dienomis Ugdymo plėtotės centras, įgyvendindamas projektą „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)“, organizavo stažuotę Vokietijos Hofo mieste, kurioje dalyvavo dešimt mokytojų, atstovaujančių įvairių Lietuvos mokytojų asociacijoms. Stažuotės tikslas – susipažinti su vienos iš Vokietijos žemių – Bavarijos -  švietimo sistema, Vokietijos mokytojų asociacijų veikla, jų misija, kvalifikacijos tobulinimo sistema ir ypatumais.

Pirmąją vizito dieną buvome šiltai sutikti Hofo miesto mero, kuris pasveikino atvykus, pavaišino tradiciniais šio krašto patiekalais bei trumpai papasakojo miesto istoriją, pristatė miesto gyventojų  (jų Hofe gyvena 47000) tautinę sudėtį, pasidžiaugė Hofo miesto partnerystėmis su įvairių šalių institucijomis.

Stažuotės metu lankėmės net penkiose įvairių tipų ir pakopų Hofo miesto mokyklose: Schiller gimnazijoje, Sophien pradinėje mokykloje, Munster vidurinėje mokykloje, profesinėje socialinių ir specialiųjų pedagogų rengimo akademijoje, Jaunimo kūrybinėse dirbtuvėse bei Jaunimo centre Q,  kur mums mokyklų direktoriai, vadovai, mokytojai, dėstytojai pristatinėjo ugdymo įstaigas, supažindino su mokymo/mokymosi sąlygomis, mokinių motyvacijos skatinimo sistema, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo sistema, vykdomais projektais.

Švietimo sistema. Švietimo sistema Bavarijoje – labai sudėtinga. Įdomu ir tuo pačiu keista, kad jau būdamas pradinės mokyklos ketvirtoku vaikas patiria didžiulį spaudimą ir stresą dėl savo ateities. Vaiko pasiekimai (ypač vokiečių k. ir matematikos įvertinimai) lemia, kur jis toliau mokysis – gimnazijoje, realinėje mokykloje ar vidurinėje mokykloje. Mokinių žinių vertinimo sistema – nuo 1 (geriausias įvertinimas) iki 6 (blogiausias įvertinimas) balų. Šie įvertinimai yra labai svarbūs baigus pradinę ar vidurinę mokyklą. Pagal balus mokiniai griežtai paskirstomi ir tęsia mokslus aukštesnės pakopos mokyklose.

Labai didelis dėmesys Bavarijoje skiriamas įvairių skirtingų poreikių mokinių ugdymui (taip vadinamos inkliuzinės mokyklos). Kadangi Hofo mieste daug emigrantų, kyla daug socialinių problemų, todėl visais įmanomais būdais stengiamasi vaikus integruoti, teikti jiems visokeriopą specialiąją, socialinę ir psichologinę pagalbą. Tokie darbo metodai davė gerų rezultatų. Pradinėje Sophien mokykloje, kuri yra stoties rajone ir 70% visų besimokančiųjų mokinių – imigrantai, ir net 30% mokinių turi specialiųjų mokymosi poreikių, situacija pries dešimt metų buvo visiškai prasta. Mokinių elgesio problemos ir įvairūs sutrikimai neleido pasiekti gerų rezultatų, mokinių socialiniai įgūdžiai buvo visiškai neišlavinti. Tačiau pradėjus įgyvendinti inkliuzinės mokyklos modelį ir mokyti visokių poreikų mokinius vienoje klasėje, sumažinus mokinių skaičių klasėje iki 18-19, pailginus pietų pertrauką, pradėjus įtraukti mokinius į aktyvią sportinę veiklą, vaidybinius žaidimus ir taikant nuolatinę motyvacijos skatinimo sistemą, blogo elgesio pamokų ir pertraukų metu atvejų gerokai sumažėjo. Mokyklos direktorius – tikras savo darbo entuziastas, puikiai išmanantis darbo specifiką, žinantis kiekvienos mokymo priemonės panaudojimo tikslus, gebantis pademonstruoti mokinių elgesio stebėsenos metodiką. Ponas Henrik Shodel yra ir regioninės mokytojų asociacijos pirmininkas. Jis, darydamas atitinkamus sprendimus, susijusius su mokinių mokymu, metodikomis, remiasi išsamiais mokslininkų tyrimais. Todėl pirmosios trys arba keturios pamokos vyksta integruojant įvairių poreikių mokinius, jie mokosi kartu su visa klase, o po to mokiniai suskirstomi į grupes pagal poreikius ir dirba atskirai. Su gabiaisiais mokiniais dirba iš gimnazijos ateinantis mokytojas, o tiems, kam reikalingas ypatingas dėmesys ir psichologinė pagalba padeda socialinis pedagogas. Esminis mokyklos tikslas – visų pirma vaiką išugdyti kaip asmenybę, tobulinti jo socialines kompetencijas, o tik po to mokyti. Taip pasiekiams geriausias rezultatas. Taikant naujus mokymo metodus labai pagerėjo santykiai tarp mokinių ir mokytojų, nes mokytojas – ne tik tas, kuris moko, bet ir partneris, pagalbininkas. Hofo mokyklose (ypač tose, kur mokosi specialiųjų mokymosi poreikių turintys mokiniai) labai išplėtotas bendradarbiavimas su mokinių tėvais, jiems teikiamos specialistų konsultacijos, tariamasi dėl vaiko mokymosi rezultatų gerinimo.

Mokytojų rengimas Bavarijoje. Norint tapti mokytoju (valstybės tarnautoju) jaunas žmogus 4 metus studijuoja universitete ir dar porą – atlieka praktiką. Atliekantys praktiką jaunieji mokytojai vadinamai referendarais. Pirmąjį pusmetį referendaras stebi pamokas arba veda jas su prižiūrinčiu mokytoju. Po pusmečio referendarai jau siunčiami į bet kurią mokyklą tobulintis. Patys savarankiškai referendarai gali vesti pamokas tik po vienerių metų. Praktikos laikotarpiu referendarai turi pagalbininkus – mentorius, kurie atlieka patarėjo ir padėjėjo vaidmenį. Tai aukštesnės kvalifikacijos mokytojai. Tik baigęs praktiką jaunasis mokytojas priimamas bandomajam 2-3 metų laikotarpiui, pasibaigus šiam laikotarpiui mokytojas gauna nuolatinio tarnautojo statusą. Valstybės tarnautojai Bavarijoje streikuoti negali. Mokytojai Bavarijoje dirba pagal etatinio darbo apmokėjimo modelį. Mažiausias krūvis – 23 savaitinės pamokos, tačiau egzistuoja mokyklų, kuriose mokytojų krūvis siekia 28 pamokas. Dauguma Vokietijos mokytojų turi dvi specialybes (dėsto du mokomuosius dalykus). Išimtis – dailės ir muzikos mokytojai, turintys tik vieną specialybę. Mokyklų direktorių krūvis – labai didelis. Jie dirba administracinį darbą ir dar veda nuo 14 iki 22 pamokų per savaitę (priklausomai nuo mokyklos dydžio ir direktoriaus amžiaus darbo krūvis gali kisti).

Kvalifikacijos tobulinimas. Bavarijoje įkurta Dilingeno akademija, kurios specializacija – mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kursų rengimas. Mokytojams Bavarijoje privaloma tobulinti kvalifikaciją 25 val. per 3 metus.  Mokytojai gali kursus rinktis pagal poreikį ir nuspręsti – ar vykti į akademiją, ar lankyti trumpalaikius kursus, kuriuos regione organizuoja Vokietijos mokytojų asociacija. Mokyklose egzistuoja darbo grupės, kurios dirbdamos ir diskutuodamos iškelia opiausią mokyklos problemą, numato sritį, kurioje reikėtų tobulintis mokyklos mokytojams, norint siekti bendrų mokyklos tikslų. Tuomet pedagogas kreipiasi į direktorių ir, gavęs leidimą, dalyvauja kursuose. Kiekvienais metais sudaromas kvalifikacijos tobulinimo planas. Kvalifikacijos tobulinimo kursus apmokas valstybė. Į pensiją mokytojai (ir vyrai, ir moterys) išeina sulaukę 65 metų.

Mokytojų asociacijų veikla. Lankydamiesi mokyklose susipažinome ne tik su švietimo sistema, kvalifikacijos tobulinimo sąlygomis, bet turėjome progos išklausyti išsamų pranešimą apie Vokietijos mokytojų asociacijas, jų struktūrą, veiklą, patirtį, asociacijų vaidmenį švietimo sistemoje ir bendradarbiavimą su kitomis institucijomis. Vokietijoje veikia nemažai asociacijų – pradinių klasių mokytojų, mokytojų filologų, realinių mokyklų mokytojų, informatikos mokytojų draugija ir kt., kurios labai konkuruoja tarpusavyje. Regioninės (Bavarijos) mokytojų asociacijos pirmininkas Henrik Shodel pristatė šios asociacijos valdymo struktūrą, veiklas. Tai yra nepartinė, nekonfesinė ir nesusijusi su mokyklų rūšimis ar ugdymo pakopomis pedagogų asociacija, vienijanti apie 55000 narių. Asociacija veikia nuo 1861 m. ir vadovaujasi principu, kad mokyklos turi veikti pedagoginiais principais, o dirbantiems pedagogams turi būti sudaromos geriausios darbo sąlygos. Visoje Bavarijoje asociacija turi apie 25 konsultantus, padedančius nariams mokytojams, auklėtojams, docentams ir pedagogikos studentams iškilus metodiniams, teisiniams ir kt. klausimams. Be to, asociacija rengia aukštos kokybės seminarus ir kvalifikacijos tobulinimo kursus, administruoja Pedagogikos profesijų darbuotojų sveikatos institutą. Šis institutas skirtas mokytojų sveikatai gerinti ir konsultuoti juos ligos ar streso atveju. Asociacijai priklausantys pedagogai moka 300 eurų nario mokestį, kurį asociacija panaudoja moksliniams tyrimams, konsultantų atlyginimams ir kt. Asociacija didžiuojasi savo pasiekimais - savaitinių pamokų skaičiaus sumažinimą (nuo 30 iki 28), mokinių skaičiaus klasėse sumažinimą (dabar yra 22 mokiniai)  ir „Kalėdinių pinigų“ arba „tryliktojo“ atlginimo mokėjimą Bavarijos žemės mokytojams.

Stažuotėje dalyvavę mokytojai patobulino tarpkultūrinę, kalbinę, organizacijos tobulinimo bei pokyčių valdymo, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas. Buvo labai naudinga ir įdomu susipažinti su Bavarijos švietimo sistema, aplankyti įvairių tipų mokyklas, stebėti pamokas, pabendrauti su kolegomis, sužinoti, kaip mokytojų asociacijos atstovauja savo narių interesams, kaip padeda pedagogams ir konsultuoja juos. Dalyvavimas stažuotėje leis pritaikyti idėjas apie asociacijų veiklą, jų statusą ir mokytojų atstovavimo galimybes savo gimnazijos bei asociacijos, kuriai priklausau, darbe. Džiaugiuosi suteikta proga dalyvauti stažuotėje, nes ne tik patobulinau kompetencijas, bet ir praplėčiau akiratį, susipažinau su iniciatyviais ir energingais Lietuvos mokytojais, turėjau progos pasidalinti gerąja patirtimi. Juk mokytojo darbas tuo ir ypatingas – kuo daugiau dvasiškai ir emociškai praturtėji pats, tuo labiau  praturtini ir savo mokinius. 

 

 

 

Kristina Urbonienė,

Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos anglų k. mokytoja,

Lietuvos anglų k. mokytojų asociacijos Valdybos narė

 

Nuotrauka – Roberto Šalnos






Kita informacijaKita informacija

2024-04-24 Mokinio sveikatos pažymėjimas



2024-04-23 Priėmimas į 2024-2025 m. m. gimnazijoje formuojamas I-ąsias (9-ąsias) gimnazijos klases bei į laisvas vietas II, III ir IV gimnazijos klasėse

Prašymai mokytis 2024-2025 m. m. naujai formuojamose I-osiose (9-ose) gimnazijos klasėse ir į laisvas III gimnazijos klasių vietas teikiami per elektroninę prašymų registravimo sistemą >>>

Detali prašymo pateikimo instrukcija „Vartotojo vadove (tėvams)“.

Pateikus prašymą mokytis nuo 2024 m. balandžio 1 iki 20 d., pirmumo teise priimamas asmuo, gyvenantis gimnazijai Šiaulių miesto savivaldybės tarybos priskirtoje aptarnaujamoje teritorijoje.

Nuo 2024 m. gegužės 1 d. per e. sistemą priimami prašymai mokytis 2024-2025 m. m. į likusias laisvas vietas I, III gimnazijos klasėse.

Prašymai dėl priėmimo mokytis į laisvas vietas II, IV gimnazijos klasėse, į suaugusiųjų mokymo klases, nuotolinio mokymo klases teikiami ne per el. sistemą, bet tiesiogiai gimnazijai.

Daugiau apie priėmimą į gimnaziją skaitykite skyrelyje PRIĖMIMAS Į GIMNAZIJĄ.



2024-04-22 Brangūs Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos bendruomenės nariai

  

   Dėkojame už Jūsų skiriamą finansinę paramą gimnazijai. Jūsų dėka gimnazija kasmet gražėja, tampa modernesnė, vis labiau atitinkanti visuomenės, tėvų ir gimnazistų lūkesčius. Gautos paramos lėšos tikslingai panaudojamos gimnazijos ugdytinių formaliojo ir neformaliojo švietimo poreikiams bei ugdymo(si) bazės turtinimui.

   2023 metais gimnazijoje Jūsų skirtos 1,2 procento pajamų mokesčio ir kitos finansinės paramos lėšos buvo panaudotos:

  • gimnazijos ugdytinių dalyvavimui Neakivaizdinėje jaunųjų istorikų mokykloje, kurią organizavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras;
  • gimnazijos parlamento atstovo išvykos į Lietuvos moksleivių sąjungos Pavasario forumą 2023 (ir dalyvio mokesčio) išlaidoms apmokėti;
  • gimnazijos ugdytinių dalyvio mokesčiui apmokėti muzikiniame festivalyje „Mūsų dienos 2023“;
  • gimnazijos organizuojamų tarptautinių robotikos varžybų „Saulės robotų mūšis 2023“ nugalėtojams skirtų prizų įsigijimui;
  • gimnazijos abiturientų Šimtadienio šventės, vykusios Šiaulių kultūros centre, salės nuomai;
  • gimnazijos veiklos viešinimui (Šiaulių televizijos reklama);
  • baldams gimnazijos muzikinių grupių repeticijų kabinetui įsigyti;
  • AB „ESO“ elektros skirstomųjų tinklų Elektros prijungimo paslaugai apmokėti (gimnazijos aikštyne);
  • gimnazijos įgyvendinamo Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamo sporto projekto Nr. SP2021-1-094 „Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos sporto aikštyno atnaujinimas“ veiklų vykdymui (Regbio klubo „Baltrex“ neatlygintina finansinė parama gimnazijos aikštyno modernizavimui).

   2024 metais gautos lėšos ir vėl bus tikslingai panaudotos ugdymo(si) aplinkos gerinimui. Tikėdamiesi Jūsų supratimo ir paramos, kreipiamės į Jus ir vėl kviečiame skirti už 2023 metus 1,2 procento pajamų mokesčio „Saulėtekio“ gimnazijai.

   Nuo 2024 m. sausio 1 dienos pajamų mokesčio dalį už 2023 m. ir vėlesnius metus galite skirti tik elektroniniu būdu per Elektroninio deklaravimo sistemą (EDS), teikiant prašymą FR0512 (5 versija). Šią prašymo formą galite pateikti iki 2024 m. gegužės 2 d. Detalią instrukciją, kaip pateikti prašymą, rasite ČIA.

Išsamesnę informaciją rasite ČIA.

Rekvizitai 1,2 procentų paramai skirti:

Paramos gavėjo identifikacinis numeris (kodas) – 290532510.
   Paramos gavėjo pavadinimas – Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazija.
   Primename, kad šią paramą Jūs galite skirti iki 2024 metų gegužės 2 dienos.



2024-04-22 Spektaklio žiūrėjimas Šiaulių dramos teatre

   Balandžio 19 dieną Suaugusiųjų skyriaus 10–12 klasių mokiniai su lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Snieguole Bakoniene, dvyliktokų auklėtoju Audriumi Mickevičiumi žiūrėjo spektaklį „Man šiandien – Hamletas“.

   Spektaklyje keliami tie patys hamletiški klausimai „Būti ar nebūti?“, tačiau į garsiąją Viljamo Šekspyro pjesę žvelgiama jauno žmogaus akimis. Nagrinėjama jauno žmogaus brandos tema. Taip pat daug kalbama apie šeimą, tarpusavio santykius. Hamletas – tai tam tikras pasaulio suvokimo būdas, nuotaika, dvasinė būsena, pažįstama daugeliui iš mūsų.

   Spektaklis mokinius ir mokytojus sužavėjo ne tik sušiuolaikinta „Hamleto“ versija, bet ir emocinga aktorių vaidyba, puikia choreografija, muzika, moderniu scenų vaizdavimu.



2024-04-21 Olympis 2024 m. – Pavasario sesija

   Tarptautinis edukacinis konkursas „Olympis 2024 m. – Pavasario sesijaŠiaulių „Saulėtekio“ gimnazijos Suaugusiųjų mokymo skyriaus mokiniams nepagailėjo apdovanojimų. Geriausiai įvertintos IIIs klasės mokinio Ramūno Stulgos žinios. Jis apdovanotas anglų kalbos konkurso I laipsnio, fizikos konkurso II laipsnio, chemijos konkurso II laipsnio, biologijos konkurso I laipsnio, matematikos konkurso II laipsnio diplomais. Tris diplomus pelnė IVs klasės mokinys Ramūnas Bartkus (istorijos I laipsnio, lietuvių kalbos II laipsnio, geografijos III laipsnio diplomai) ir Aušra Bogvilienė (anglų kalbos konkurso I laipsnio, matematikos I laipsnio, istorijos II laipsnio diplomai). Jurgitos Šamonskienės (IVs) istorijos ir lietuvių kalbos žinios įvertintos III laipsnio diplomais, o Gintarės Burlačenko (IVs) lietuvių kalbos gebėjimai – III laipsnio diplomu.

   Mokinius konkursui „Olympis 2024 m. – Pavasario sesija“ rengė ir konsultavo mokytojai: Agnė Rocienė, Laima Andrijauskienė, Audrius Mickevičius, Dalė Lapatinskaitė, Danguolė Norkuvienė, Ingrida Railienė, Saulius Juška, Jurgita Kušleikienė, Rūta Žymantienė ir Snieguolė Bakonienė.   NUOTRAUKOS>>>



2024-04-17 Integruotos biologijos pamokos apie tuberkuliozę

   Tuberkuliozė tai viena labiausiai pasaulyje paplitusi infekcinė liga, kuri nesirenka pagal amžių, rasę, lytį ar socialinį statusą. Ji visada šalia -  dar praeitais metais Radviliškyje šia pavojinga liga užsikrėtė trys abiturientai.

   Integruotose biologijos pamokose visuomenės sveikatos specialistė su gimnazijos trečiokais kalbėjo apie tai, kaip šia infekcija užsikrečiama, kokie simptomai kamuoja, kaip ji diagnozuojama ir ar išgydoma. Mokiniai sužinojo, kad pagrindinės infekcijos valdymo priemonės: skiepai ir ankstyva tuberkuliozės diagnostika.

   Kad išgirsta informacija ilgiau liktų atmintyje, sveikatos specialistė kvietė gimnazistus dalyvauti kryžiažodžio konkurse ir Šiaulių m. visuomenės sveikatos biuro dovanėlėmis apdovanojo tris komandas, kurios pirmos atsakė į visus klausimus ir teisingai išsprendė užduotį.   NUOTRAUKOS>>>

Dėkojame dalyviams ir raginame dar kartą pagalvoti apie savo imuniteto stiprinimą!



2024-04-16 Belgijos lektorės Laurence Schuurman paskaita apie savęs pažinimą ir karjeros planavimą

   Gimnazijoje lankėsi JCI Sostinė atstovai, kurie skaitė paskaitą „Resilience – How to overcome any challenge?“ JCI (Junior Chamber International) - visuomeninė jaunimo organizacija, kurios misija – kurti teigiamus pokyčius visuomenėje, suteikiant jauniems žmonėms tobulėjimo galimybes, ugdant lyderius, įgyvendinant socialinius projektus. Paskaita vyko anglų kalba, todėl mokiniai turėjo progą pabendrauti angliškai. Paskaitos lektorė belgė Laurence Schuurman kalbėjo apie savęs pažinimą, gyvenimo iššūkius, konsultavo, kaip sunkiausiomis akimirkomis rasti kūrybinius sprendimus. Visi šie dalykai svarbūs planuojant savo karjerą, nes karjeros kelias prasideda nuo savęs pažinimo.  NUOTRAUKOS>>>



2024-04-15 Paskaita apie NPS

   2024 m. balandžio 11 dieną vyko paskaita apie NPS. Naujos psichoaktyviosios medžiagos (angl. new psychoactive substances, NPS) dėl jų gausos, įvairovės ir greito atsiradimo rinkoje kelia didelę grėsmę visuomenės sveikatai, taip pat socialinę riziką ypač pažeidžiamoms grupėms, visų pirma jaunimui.

   Priklausomybių konsultantė lankėsi pas gimnazijos antrokus, kalbėjo apie naujų psichoaktyvių medžiagų paplitimą, vartojimo rizikas, įsigijimą to, kas „legalu“. Konsultantė informavo mokinius, kad vartojant tai, kas nežinoma, nepažįstama, neištirta, gali prieiti prie netikėtų pasekmių. Į diskusiją aktyviai įsitraukė ne tik mokiniai, bet ir kiti dalyvavę gimnazijos pedagogai.

   Priklausomybių konsultantė pateikė realius priklausomybių nuo alkoholio, narkotinių ir psichotropinių medžiagų bei naujų psichoaktyvių medžiagų pavyzdžius, kartu aptarė, kas lemia tokių priklausomybių atsiradimą. Konsultantės pateikta medžiaga buvo įdomi, mokiniai buvo 100% įtraukti į paskaitą, tik, deja, pratęsti diskusiją pritrūko laiko.

Ačiū mokiniams už aktyvumą ir konsultantei už šiuolaikiškumą :)



2024-04-11 Paskaita „Išmaniųjų įrenginių poveikis sveikatai“

   Ar pagalvojate, kodėl žmonėms vis sunkiau ištrūkti iš „ekranų pinklių“? Ar žinote, kokią žalą sveikatai gali padaryti pernelyg ilgas ekranų naudojimas? O gal girdėjote, kuo skiriasi populiarios trumpų vaizdo įrašų dalinimosi programėlės „Tiktok“ turinys nuo jos išradėjų šalies Kinijos ir likusio pasaulio?

   Šiuo klausimus uždavė ir pirmokus į aktyvią diskusiją kvietė lektorė Giedrė Kisielė. Paskaitos „Išmaniųjų įrenginių poveikis sveikatai“ metu lektorė provokuojančiais klausimais bandė pažadinti mokinių kritinį mąstymą. Ragino atkreipti dėmesį į savo gyvenseną ir akcentavo, kad ekranų naudojimo įpročiai labai stipriai įtakoja jaunuolio darbingumą, dėmesio išlaikymą ar net nuotaiką bei motyvaciją. Šios pamokos metu, atlikę testą, mokiniai išsiaiškino ar turi problemų dėl išmaniųjų įrenginių naudojimo ar jais naudojasi pakankamai atsakingai. O susitikimo pabaigoje lektorė pateikė keletą labai paprastų patarimų, kurie tikrai gali padėti sumažinti įvairių išmaniųjų įrenginių naudojimą dienos eigoje.

   Dėkojame Šiaulių m. visuomenės sveikatos biurui už galimybę išgirsti labai aktualios informacijos šia opia tema.



2024-04-10 Respublikinė devynioliktoji Kazimiero Butkaus anglų kalbos olimpiada

   J. Janonio gimnazijoje 2024 m. kovo 28 d. vyko respublikinė III gimnazijos klasių moksleivių Kazimiero Butkaus anglų kalbos olimpiada. Olimpiados dalyviai atliko skaitymo suvokimo, kalbos vartojimo testus, kūrybinio rašymo užduotį ir pristatė savo monologą.

   Olimpiada organizuojama jau 19 metų, pirmas penkias vietas užėmę mokiniai apdovanojami piniginėmis premijomis, kurioms lėšų skiria olimpiados globėjas - Australijos lietuvis Kazimieras Butkus.

   Olimpiadoje dalyvavo dvi mūsų gimnazijos mokinės Deivina Stankauskaitė ir Monika Surantaitė. Monika Surantaitė užėmė II vietą ir buvo apdovanota 80 eurų pinigine premija. Ačiū merginoms už dalyvavimą ir sėkmės tolimesniuose konkursuose!

 



2024-04-10 Lietuvių kalbos mokomės įdomiai

   Kiekvienas gyvenime esame mokęsi užsienio kalbų... Vieniems sekasi geriau, kitiems prasčiau, bet turbūt, išskyrus poliglotus, nėra nei vieno, kuris nesusidurtų su tam tikrais sunkumais klaidžiodamas svetimos kalbos labirintais. O jei žmogus gyvena kitoje šalyje, tai turi mokėti ne tik kalbą, bet ir pažinti tos šalies kultūrą, papročius. Būtent todėl 1d klasės ukrainiečiai mokiniai gauna užduotis ne tik paruošti pristatymus apie mūsų, lietuvių, šventes ir papročius, bet ir, pavyzdžiui, nufilmuoti lietuviško produkto reklamą (beje, tik tada mokiniai susidomėjo, kokie gi rūbai, maisto produktai, gėrimai yra lietuviški). Kad išmoktų daugiau žodžių ir prisimintų jau žinomų rašybą, mokiniai išbando jėgas kryžiažodžių varžybose, kuria dialogus skirtingoms situacijoms. Manau, kad tai padeda ne tik įdomiau mokytis vienos iš seniausių pasaulio kalbų, bet ir geriau pažinti mūsų kultūrą ir kalbos subtilybes.   NUOTRAUKOS>>>

Mokinių sukurtos reklamos:   :: gira RUGILĖ :: saldainiai PERGALĖ :: gira GUBERNIJA :: sūrelis MAGIJA ::



2024-04-08 Geografijos pamoka už mokyklos ribų. Įgyvendiname Darnaus vystymosi tikslus.

   Darnaus vystymosi tikslas: gera sveikata ir gerovė - užtikrinti sveiką gyvenseną ir skatinti visų amžiaus grupių gerovę.

   Balandžio 7 d. minima ir Pasaulio sveikatos diena.

   Nutarėme su gimnazijos sveikatos specialiste Skaiste Drupe vesti integruotą geografijos pamoką su IId klasės mokiniais. Apjungėme du svarbius komponentus - sveikatą ir gerovę. Mokėmės, kaip teisingai panaudoti šiaurietiško ėjimo lazdas, kad gerintumėme nervų, imuninę sistemas, plaučių funkciją ir širdies raumenį, mažintume kraujospūdį, širdies infarkto ir krešulių susidarymo galimybę bei ,,blogojo“ cholesterolio kiekį kraujyje.

   Išmokome pritaikyti šiaurietiško ėjimo lazdas bei jomis naudotis. Vaikščiodami lauke bent trumpam užmiršome rūpesčius, susikoncentravę į kūno darbą išsilaisvinome iš nereikalingų minčių ir  įtampos.   NUOTRAUKOS>>>

Gera sveikata priklauso tik nuo mūsų pačių. Ačiū Skaistei ir IId.



2024-04-08 Iniciatyva „Mano sėkmės istorija“

   2024 kovo 29 d. IId klasės mokiniai Amalija Logenkova, Dmytro Vakulenko, Bogdan Hatseliuk prisijungė prie respublikinės 1–12 klasių mokinių iniciatyvos „Mano sėkmės istorija“, kuri kviečia sutelkti visuomenės dėmesį į patyčių problemos aktualizavimą ir jos sprendimo būdus. Mokiniai kūrė, montavo video, įgarsino, istorijos tekstą vertė iš ukrainiečių kalbos į lietuvių.

   Gimnazistai šiame prevenciniame renginyje lavino pozityvią bendravimo kultūrą, ugdė vertybines nuostatas. Mokiniai pristatė savo darbą interaktyvioje Padlet lentoje, taip palaikydami smurto ir patyčių netoleravimą. Mokinių darbas buvo išskirtinis, profesionalus ir įkvepiantis kitus.

   Labai dėkojame už empatiškumą ir tobulą istorijos pristatymą. Gimnazistų darbą galima išgirsti ir pamatyti ukrainiečių kalba ČIA.



2024-04-02 Sąmoningumo didinimo BE PATYČIŲ mėnuo


Įžeisdamas kitą, nesirūpini pats savimi.  // LEONARDAS DA VINČIS //

   Kovo mėnuo mūsų gimnazijoje tradiciškai paskelbtas sąmoningumo didinimo BE PATYČIŲ mėnesiu. Mūsų siela visada ieško meilės ir gerumo, tad šį mėnesį kvietėme neužrakinti durų į savo širdį, kad tai, ko ieškome, galėtų pas mus ateiti...

   Draugai – viena iš pagrindinių socialinių sąveikos sąlygų, jų dėka kuriame tarpusavio santykius, tobuliname savo socialinius įgūdžius ir įgyjame patirties, kuri reikalinga konstruktyviam tarpasmeniniam santykių kūrimui. III- IV klasių mokiniams organizuota diskusija „Draugų įtaka asmenybės vystymuisi“. Jos metu aptarta:

  • kaip draugai veikia mūsų vertybių, įsitikinimų ir pomėgių formavimąsi;
  • ar skatina siekti tikslų, suteikia pasitikėjimo savimi, kaip padeda mums pažinti save, suprasti savo stiprybes bei silpnybes;
  • ar paremia mūsų pastangas elgtis teisingai ir etiškai;
  • kiek įtakos turi mūsų intelektualiniams vystymuisi, kaip skatina mūsų kritinį mąstymą.

   Taip pat diskutuota apie draugų įtaką mūsų emocinei gerovei, nes draugai tampa palaikymo šaltiniu sunkiais gyvenimo momentais, padeda geriau suvokti save, o tai skatina būti atviresnius, sąžiningesnius savo jausmuose bei stiprina emocinį tobulėjimą.

   Kovą mūsų bendruomenės nariai dalijosi šiluma ir gerumu su „Šiaulių letenėlės“ globotiniais, dovanodami tai, ko jiems šiuo metu labiausiai reikia. Tariu nuoširdų „ačiū“ visiems už Jūsų gerumą!

   III-IV klasių mokiniams vyko klasių valandėlės, kurių metu klasių vadovai akcentavo pozityvių santykių svarbą, kūrė koliažus apie laisvalaikį su draugais. Teikta informacija, kaip patiriant patyčias reaguoti tėveliams, mokytojams, mokiniams.  NUOTRAUKOS>>>

Kviečiu visus metus elgtis su kitais taip, kaip norite, kad kiti elgtųsi su jumis!



2024-04-02 Mūsų mokyklos svetainės naujas dizainas!

   Šiandien mes džiaugiamės galėdami pristatyti atnaujintą mūsų mokyklos svetainės dizainą, kuris buvo sukurtas mūsų mokyklos mokinių mokymosi projekto metu: https://sauletekis.framer.ai

   Apie projektą: šis projektas tapo mokinių ir mokytojų bendrų pastangų rezultatu, siekiant sukurti modernesnę ir patogesnę svetainę visiems mūsų vartotojams. Šiuo metu projektas yra plėtojimo stadijoje (pre-alfa versija).

   Atnaujinto dizaino savybės: šviežias ir lakoniškas dizainas - mes atnaujinome svetainės dizainą, padarę jį modernesnį ir patrauklesnį visiems skirtingo amžiaus vartotojams. Pagerinta navigacija - dabar lengvai rasite reikiamą informaciją dėl patobulintos svetainės navigacijos ir struktūros. Prisitaikymas - mūsų svetainė pritaikyta įvairiems įrenginiams, dėl to ji patogi naudoti tiek kompiuteriuose, tiek išmaniuosiuose telefonuose.

   Ateities planai: mes planuojame tolesnę svetainės plėtrą, naujos informacijos ir funkcijų pridėjimą, kad mūsų svetainė taptų dar įdomesnė ir informatyvesnė visiems mūsų vartotojams.

   Kviečiame aplankyti mūsų projektinį darbą https://sauletekis.framer.ai ir įvertinti visas naujoves. Ačiū už dėmesį ir palaikymą!

   Kontaktinė informacija: jei turite klausimų ar pasiūlymų, prašome susisiekti su mumis naudojant atsiliepimo formą svetainėje arba el. pašto adresu 2we33ew2nikita@gmail.com

   Prie projekto dirbo Nikita Skuridin (IId), Nikita Kovalov (IId), Bogdan Hatseliuk (IId).



2024-03-27 Konkursas „Aš ir policija“

   2024 m. kovo 26 dieną vyko Lietuvos policijos moksleivių žinių konkursas Aš ir policija“.  Konkurso tikslas  – ugdyti mokinių teisinį sąmoningumą, supratimą apie teisinę sistemą ir policijos vykdomą veiklą. Pirmame etape varžėsi 15 Šiaulių miesto ir rajono mokyklų.

   „Saulėtekio“ gimnazijai atstovavo šauni pirmą kartą dalyvaujanti šiame konkurse I, II klasių komanda: Gustė Vasiliauskaitė (Ib), Gediminas Kalvaitis (Ic), Elinga Kalytytė (IIa), Gabija Jaraminaitė (IIb). Komandą ruošė socialinė pedagogė Viktorija Babrauskė. Konkurso metu komanda pagal surinktų taškų skaičių buvo devintoje vietoje. Mokiniai buvo patenkinti rezultatu, gerai praleido laiką, turėjo galimybę išbandyti savo žinias apie LR konstituciją, kodeksus bei įstatymus. Labai dėkojame už dalyvavimą, pasiruošimą ir puikų nusiteikimą! :) Taip pat linkime sėkmės ir protmūšio nugalėtojams – Stasio Šalkauskio gimnazijai – Kaune antrajame etape.  NUOTRAUKOS>>>

 



2024-03-26 STRESAS PRIEŠ EGZAMINĄ. KAIP JĮ ĮVEIKTI?

   Kasmet mokiniai laiko įvairius egzaminus. Daugeliui tai – sunkus išbandymas, lydimas streso ir nepasitikėjimo savo jėgomis. Kai kurie šias neigiamas emocijas išgyvena lengvai, kitiems stresas sukelia rimtas psichologines problemas.

   Nemiga, dirglumas, negalėjimas susikaupti, beviltiškumas, žemas savęs vertinimas dažnai išveda jaunus žmones iš psichologinės pusiausvyros, kas paprastai turi įtakos tiek jų rezultatams, tiek jaunuolių savijautai ir elgesiui.

Patarimai, ką daryti, JEI IKI EGZAMINO DAR YRA LAIKO, JEI EGZAMINAS RYTOJ,
EGZAMINO DIENĄ, EGZAMINUI PRASIDĖJUS, KO GERIAU NEDARYTI
...



2024-03-25 Žemės kamuolys – mokinių rankose

   Kovo 20-ąją, Žemės dieną, vyko netradicinė integruota matematikos pamoka, skirta šiai progai paminėti. Ia kl. mokiniai gavo užduotį išmatuoti įvairius Žemės parametrus: spindulį, skersmenį, pusiaują ir apskaičiuoti paviršiaus plotą. Tam jie pasitelkė įvairių dydžių kamuolius, juos matavo naudodami siūlus, liniuotes, o duomenis apskaičiavo pritaikydami formules. Smagu įsivaizduoti, kad gali laikyti Žemę savo rankose - ne tik išmatuoti, bet ir ja rūpintis.  NUOTRAUKOS>>>



2024-03-25 Informacinė diskusija „Internetinės patyčios“

   Kovo 21 ir 22 dienomis II klasių mokiniai dalyvavo informacinėje diskusijoje „Internetinės patyčios“ su socialine pedagoge Viktorija ir etikos mokytoja Irma. Labai svarbu su mokiniais kalbėtis apie patyčių atpažinimą, atskirti, kas yra patyčios, humoras ar konfliktas.

   Dalyviai diskutavo apie patyčių formas (žodines, fizines, elektronines), kaip padėti kitam, patiriančiam patyčias. Su mokiniais kalbėta ir apie tuos, kurie inicijuoja patyčias ar jas palaiko. Labai svarbu skriaudėjams išmokti sustoti ir savo neigiamas emocijas išreikšti kitu būdu, neskaudinant kitų. Mokiniai stebėjo video filmuką apie internetines patyčias, buvo supažindinti su patyčių registravimu Patyčių dėžutėje ir svetainėje www.svarusinternetas.lt.   NUOTRAUKOS>>>

   Kiekvienas gali prisidėti, kad patyčių tarp mūsų būtų mažiau :)



2024-03-15 Skaitymo maratonas





















Socialiniai partneriai



Facebook

Paieška





Vardadieniai
Šiandien vardadienius švenčia

Tolmantas
Žadmantė
Morkus

Lankomumas
Detaliau >>>

Egzaminatorius